Ko šī pārvalde dara un kas viņai būtu patiesībā jādara? Labs jautājums!
Bet ir arī alternatīva... paskatīties no normālu valstu viedokļa un ar domu par attīstību nevis iznīcību (Latvijas scenārijs ir vērsts tieši uz iznīcību). Te mans redzējums Jūsu vērtējumam:
- Nodaļas pirmajam darbiniekam pienākums: Apzināt likuma subjektus un tos informēt. Ne jau ar tādu pliekanu semināru, pēc kura nevienam neko negribas darīt, bet konstruktīvu dialogu - ko darīt!
- Nodaļas otrajam darbiniekam pienākums: Izstrādāt klienta identifikācijas dokumentāciju un to ieviest likuma subjektiem. Plus patiesā labuma guvēji. Pašlaik katrs cīnās kā prot un gaida sodu... Bet tieši Valsts ieņēmumu dienestam būtu jābūt likuma subjektu pusē, nevis ierakumu otrā pusē.
- Nodaļas trešajam darbiniekam pienākums: Izstrādāt klienta riska novērēšanas algoritmu un izplatīt to likuma subjektiem - ārpakalpojumu grāmatvežiem. Viņiem nav par to jādomā... Valsts ieņēmumu dienestam ir par to jādomā...
- Nodaļas ceturtajam darbiniekam pienākums: metodika kā operatīvi un regulāri novērtēt klienta darījumus, neciešot zaudējumus saimnieciskajai darbībai. Ārpakalpojuma grāmatvedim cik ir laiks veikt šo procedūru? Kurš par to maksā?
- Nodaļas piektajam darbiniekam nav vairs variantu: viņam ir jāspēj izgatavot konkrētas ziņošanas formas, kuras katrs likuma subjekts var lietot ērti un bez divdomībām (pašlaik tā ir anarhija). Formām ir jābūt sadalījumā pa likuma subjektiem, jo katram ir sava specifika.
Pašlaik visi šie punkti ir pārcelti uz nodokļu maksātāju. Nevienu nepilda attiecīgā nodaļa, kurai tas būtu pienākums !!!
Ar cieņu,
Rolands Celmiņš